Webdesign en digitale marketing - Pretinn Jump | Hoe werkt SEO optimalisatie?
30334
post-template-default,single,single-post,postid-30334,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-12.1.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Hoe werkt SEO optimalisatie?

Hoe werkt SEO optimalisatie?

SEO optimalisatie staat voor Search Engine Optimization. Bij SEO optimalisatie wordt een pagina zo in elkaar gezet dat deze makkelijker gevonden wordt in de zoekmachines. Hierbij wordt meestal vooral de grootste zoekmachine Google bedoeld. Google rangschikt de pagina’s aan de hand van het Hummingbird algoritme. Bij de berekeningen worden meer als 200 factoren meegerekend. Bij SEO wordt er geprobeerd alles zo te doen dat jouw pagina zo hoog mogelijk komt. Daarvoor moeten de factoren die Google gebruikt voor de berekening dus verbeterd worden. SEO optimalisatie is dus een verzameling van technieken om er zo voor te zorgen dat de site hoger op Google geplaatst wordt.

Een van de SEO optimalisatie technieken is het goed gebruiken van sleutelwoorden. Als je wilt dat je pagina veel gevonden wordt moet je uitzoeken wat jouw doelgroep veel zoekt op Google. Dit woord of deze zin moet daarna meerdere malen in jouw tekst voorkomen. Zo zal Google jouw pagina eerder weergeven als mensen naar dit sleutelwoord zoeken. Google scant namelijk voor deze woorden. Toch moet het sleutelwoord ook niet al te vaak in je tekst voorkomen. Google zal je tekst dan namelijk juist lager plaatsen, als een tekst te vaak herhaald wordt zal Google je site namelijk als spam zien. Ook mag de tekst (of een deel er van) niet gekopieerd zijn. Ook dan zal Google je site als lage kwaliteit zien en dus lager plaatsen.

Een andere SEO techniek is linkbuilding. Bij linkbuilding gaat het erom dat andere sites naar jouw pagina linken. Hoe meer sites naar jouw pagina linken hoe hoger je pagina komt. Toch moet je ook hier goed opletten. Google kijkt of de site waarop je link staat echt een site van hoge kwaliteit is of een site simpelweg gemaakt om jouw linkje op te zetten. Daarnaast kijkt Google ook of het onderwerp van de externe site gerelateerd is aan jouw pagina. Er komt dus erg veel kijken bij SEO optimalisatie en er zijn veel technieken om jouw pagina hoger in Google te krijgen. Het belangrijkste is dat de content van je site van hoge kwaliteit blijft.

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.